ANIMA

ANIMA

Αποκλειστική συνεργασία του Κέντρο Δια Βίου Μάθησης 2 MORFI με το Κέντρο Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης Anima

Βασικός κύκλος μαθημάτων ΑΝΙΜΑ-ΜORFI στην Κρήτη

Το φθινόπωρο του 2014 το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης MORFI σε συνεργασία με το Κέντρο Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης Αnima ξεκίνησαν στο Ηράκλειο της Κρήτης τον ετήσιο “Βασικό κύκλο Anima - Α’ επίπεδο”. Επίσης, το φθινόπωρο του 2015 ξεκινάει η λειτουργία του “Βασικού κύκλου Anima – Β’ επίπεδο” που απευθύνεται στους τελειοφοίτους του Α’ επιπέδου.

Περιεχόμενο ύλης του Βασικού κύκλου Anima - Α’ επίπεδο

  • Θεατρικό παιχνίδι - Θεατρική δράση. Ένα ρεπερτόριο ασκήσεων – δραστηριοτήτων αυτοσχεδιασμού, θεατρικού παιχνιδιού και δραματοποίησης αποτελεί τη βάση για να αναλυθούν, τόσο η στοχοθεσία όσο και η μεθοδολογία της θεατρικής δράσης. Τα μέλη της ομάδας προσεγγίζουν βιωματικά διάφορες θεατρικές τεχνικές και διαδικασίες (ασκήσεις προετοιμασίας, σώματος, φαντασίας, δημιουργικότητας, παιχνίδια ρόλων, συμβολικής χρήσης φωνής, αντικειμένων κ.ά.) και συμμετέχουν ενεργά σε μια δημιουργική κατανόηση του εαυτού, αλλά και του κόσμου.
  • Τεχνικές θεατρικής έκφρασης – Θεατρική κίνηση. Στην ύλη του μαθήματος περιέχονται ασκήσεις και δραστηριότητες φαντασίας – δημιουργικότητας, διαχείρισης ενέργειας, εκφραστικής κίνησης, ενεργοποίησης σώματος και φωνής, επικοινωνίας – συνεργασίας κ.ά., με στόχο οι συμμετέχοντες να εξασκήσουν τα εκφραστικά τους μέσα και να τα αξιοποιήσουν κατά τη διδακτική διαδικασία και γενικότερα στη δουλειά τους με ομάδες.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

2 Σάββατα το μήνα (5 ώρες κάθε Σάββατο)


ΔΙΑΡΚΕΙΑ

8 μήνες (Έναρξη τον Οκτώβριο)


Οι απόφοιτοι του Βασικού Κύκλου Anima θα λάβουν πιστοποιημένη Βεβαίωση Σπουδών του Βασικού κύκλου Anima.

Διευθυντής Σπουδών ΑΝΙΜΑ: Δημήτρης Ζορμπαλάς


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Anima

Το Κέντρο Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης Anima

Το πρωτοποριακό εργαστήριο Καλλιτεχνικής και Δημιουργικής Εκπαίδευσης Anima λειτουργεί από το 1986, σε επιμορφωτικό επίπεδο και απευθύνεται σε όσους ασχολούνται επαγγελματικά με τη διδασκαλία ή με καλλιτεχνικές δράσεις. Anima είναι το πλαίσιο όπου μελετάται και εφαρμόζεται συστηματικά η παιδαγωγική αξιοποίηση της Τέχνης. Στην Anima ο Νηπιαγωγός, ο Δάσκαλος, ο Καθηγητής, ο Μουσικός και ο Εικαστικός Εκπαιδευτικός θα διευρύνει ουσιαστικά τα επικοινωνιακά και τα εκφραστικά του μέσα και θα εξελίξει έτσι τις διδακτικές του τεχνικές.


Ποιό κενό καλύπτει η Anima;

Στα ισχύοντα σήμερα σχολικά προγράμματα σπουδών τροφοδοτείται, κατά κόρον, η νοητική διάσταση της προσωπικότητας του ατόμου και αξιολογείται σχεδόν αποκλειστικά η ακαδημαϊκή επίδοση. Δίνεται υπερβολική έμφαση στις γνωστικές λειτουργίες, παραμελούνται άλλα σημαντικά πεδία, όπως τα κίνητρα και το συναίσθημα.

Ενθαρρυντικό στοιχείο μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός ότι τόσο διεθνώς, όσο και στη χώρα μας, πυκνώνουν οι φωνές των μελετητών που κρούουν τον κώδωνα κινδύνου για τις επιπτώσεις της νοησιαρχίας και του συμπεριφορισμού που χαρακτηρίζει το σημερινό σχολείο.

Συχνά η αισθητική - καλλιτεχνική δράση θεωρείται ως το αντίπαλον δέος και η μοναδική διέξοδος. Μέσα από τις διάφορες μορφές της Αισθητικής Αγωγής (εικαστικές τέχνες, μουσική, θέατρο, δημιουργική γραφή, πολυμέσα , κ.λπ.) στο σχολικό πρόγραμμα, μπορεί να επιδιώκεται όχι μόνον η αισθητική ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και η ενδυνάμωση του ψυχισμού τους και της προσωπικότητάς τους συνολικά. Η αξιοποίηση της Τέχνης στην Εκπαίδευση και μάλιστα ως διδακτικό εργαλείο είναι νέα οπτική και στην πράξη ανατρεπτική και πολύ επίκαιρη.


Στόχοι

Ο εκπαιδευτικός που συμμετέχει στα μαθήματα της Anima:

  • Θα βελτιώσει τις διδακτικές του τεχνικές.
  • Θα είναι σε θέση να αναλάβει τη θεατρική, κινητική και μουσική εμψύχωση ομάδων παιδιών και ενηλίκων.
  • Θα είναι σε θέση να οργανώσει καλλιτεχνικές δράσεις και εκδηλώσεις, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού του ρόλου.

Γενικοί στόχοι

Η γενική επιδίωξη της Anima είναι:

  • Η γνώση να προσεγγίζεται ζωντανά και δελεαστικά και η διδακτική διαδικασία να γίνει πιο αβίαστη, αποτελεσματική και ανθρωποκεντρική.
  • Τα παιδιά να μπορούν να χειρίζονται εναλλακτικούς - μη λεκτικούς τρόπους επικοινωνίας για να εκφράζουν τις ατομικές τους διαφορές, ως προς τον τρόπο που αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα.
  • Οι μαθητές του σύγχρονου σχολείου να αντλήσουν από την εκπαίδευση ψυχική υγεία και αγάπη για τη γνώση.

Στα μαθήματα της Anima ταυτόχρονα αντιμετωπίζονται:

  • η θεωρητική κατάρτιση των σπουδαστών σε σχέση με τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα περί της δημιουργικής διδασκαλίας και της αισθητικής αγωγής και ανάπτυξης
  • η εξοικείωσή τους με αισθητικά παιχνίδια
  • η διδακτική μεθοδολογία των αισθητικών τομέων (στοχοθεσία, εμψύχωση, αξιολόγηση αισθητικών δραστηριοτήτων).

Σε ποιους απευθύνεται

  • Εκπαιδευτικοί κάθε βαθμίδας και ειδικότητας
  • Ειδικοί παιδαγωγοί
  • Κοινωνικοί λειτουργοί
  • Ηθοποιοί
  • Θεατρολόγοι
  • Καθηγητές χορού
  • Μουσικοί
  • Εμψυχωτές
  • Μουσικολόγοι
  • Μουσειοπαιδαγωγοί
  • Ψυχολόγοι
  • Φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων
  • Εργοθεραπευτές
  • Μουσικοθεραπευτές
  • Δραματοθεραπευτές
  • Χοροθεραπευτές κ.ά.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • Θεατρικό παιχνίδι - Θεατρική δράση
  • Σύγχρονα Μουσικοκινητικά συστήματα
  • Θεατρική κίνηση – Κινητικοί Αυτοσχεδιασμοί
  • Τεχνικές Έκφρασης
  • Αφήγηση παραμυθιού - Μυθοπλασία
  • Εμψύχωση διδακτικής ύλης
  • Φαντασία και Δημιουργικότητα
  • Μεθοδολογία δραστηριοτήτων μουσικοκινητικής
  • Οργάνωση σχολικής γιορτής και παράστασης

Οι απόφοιτοι της Anima απορροφώνται επαγγελματικά από σχολεία, άλλους χώρους εκπαίδευσης, πολιτιστικά και πνευματικά κέντρα δήμων και κοινοτήτων και κέντρα δημιουργικής και καλλιτεχνικής απασχόλησης.

Στους απόφοιτους του πλήρους κύκλου σπουδών απονέμεται: «Βεβαίωση Σπουδών Εκπαιδευτικής Εμψύχωσης»

Σε περίπτωση παρακολούθησης ενός μέρους του διδακτικού περιεχομένου, χορηγείται αντίστοιχη «Βεβαίωση Παρακολούθησης»

Ενδιαφέρεστε για αυτό το πρόγραμμα; Συμπληρώστε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για περισσότερες πληροφορίες